Informujemy, że w obecnym okresie wzmożonej sprzedaży, wysyłki mogą mieć wydłużony czas realizacji. Mimo złożenia zamówień do godziny 13.00 mogą zdarzyć się wysyłki w następnym dniu roboczym. Przepraszamy za ewentualne niedogodności z tym związane.
Tala
Choć urokliwa stylistyka produktów Tala przywołuje na myśl połowę XX wieku, korzenie firmy sięgają końca wieku XIX. Frederick Taylor i Thomas Law, których pierwsze litery nazwisk złożyły się na nazwę marki, nawiązali współpracę w roku 1899. Karierę zaczęli w Birmingham.
Taylor i Law zajęli się produkcją artykułów przeznaczonych na pączkujący w epoce wiktoriańskiej rynek utensyliów kuchennych. Na przełomie XIX i XX wieku coraz więcej ludzi uczyło się samodzielnie gotować, więc ich pomysł błyskawicznie odniósł sukces.
Każdy może się stać mistrzem wypieków
W późnych latach czterdziestych XX wieku Tala przedstawiła klientom mistrzynię wypieków - Anne Anson. Wraz z zestawami do lukrowania i innymi produktami firma oferowała broszurki z jej przepisami i poradami, dostarczając bogatą wiedzę amatorom i ekspertom, i ugruntowując swoją pozycję na rynku.
Książka „How To Decorate A Cake” i inne wydawane regularnie do połowy lat sześćdziesiątych pozycje od razu stały się literaturą obowiązkową. Do dziś można je kupić w antykwariatach.
Moda na wyszukane techniki lukrowania, trwająca do lat sześćdziesiątych, to okres świetności firmy Tala, która produkowała wtedy 48 różnych rodzajów tylek do dekoracji wypieków. Z czasem asortyment zmalał do "zaledwie" 20.
Wzloty i upadki
W latach pięćdziesiątych wprowadzono charakterystyczną, firmową stylistykę produktów Tala, przyjazną użytkownikowi i odpowiednią do zaprezentowania w kuchni. Miarki czy sitka Tala nie zmieniły się szczególnie od tego czasu.
Na początku lat siedemdziesiątych Frank Law sprzedał markę Tala francuskiej spółce. Nastały chude lata, a sytuację pogarszały pojawiające się na rynku podróbki i rosnąca konkurencja importerów.
W roku 2000 Tala została wykupiona przez brytyjskich przedsiębiorców, Nicka Squire’a i Dennisa Embletona, którzy dostrzegli potencjał wysokiej klasy rodzimych przyborów kuchennych. Brytyjczycy postanowili odtworzyć możliwie jak największą liczbę produktów Tala, wznowić ich produkcję i opracować nowe artykuły, niezmiennie kładąc przy tym nacisk na trwałość i tradycyjne metody produkcji.
Ręczna robota
Obecnie większość produktów Tala wciąż wyrabia się ręcznie, często przy użyciu maszyn, które służyły do tego przez dziesięciolecia – na przykład wyprodukowanie miarki kuchennej wiąże się z ponad dwudziestoma różnymi procesami obróbki ręcznej, w których używa się tych samych maszyn, co w latach dwudziestych XX wieku.
Produkty trafiają następnie do opakowań w charakterystyczną, staromodną kratkę. Końcówka do lukrowania wyprodukowana w latach dwudziestych pasuje do dekoratora wyprodukowanego w roku 2013 - miłośnicy marki Tala mogą więc powiedzieć, że używają tych samych przyborów, co niegdyś ich matki i babcie.
Wyroby marki Tala są dostępne nie tylko na rynku brytyjskim. Już w latach trzydziestych XX wieku eksportowano je do 22 krajów na całym świecie, dziś liczba ta jest znacznie większa. Wyłącznym przedstawicielem i importerem marki Tala w Polsce jest LeDuvel.