Ogólne Warunki Umów

OGÓLNE WARUNKI UMÓW
zawieranych na platformie B2B.LeDuvel

 

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1 Ogólne Warunki Umowy (zwane dalej OWU lub Regulaminem) stosuje się do wszelkich stosunków prawnych (obecnych i przyszłych) wynikających z umów (m.in. umów sprzedaży i dostawy) zawartych pomiędzy:

  • Sprzedawcą - Agatą Oster prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą AGATA OSTER LeDuvel z siedzibą w Warszawie, Rydygiera 8 bud. 3A, 01-793 Warszawa, NIP: 5271438840, REGON: 141014560, e-mail: B2B@leduvel.pl, BDO - 000104614 i 
  • Kupującym - podmiotem nabywającym od Sprzedawcy towar lub usługę, który nie jest konsumentem oraz osobą fizyczną, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, która nie ma dla niej charakteru zawodowego, w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

OWU stanowią integralną część każdej informacji handlowej Sprzedawcy, każdego zamówienia Kupującego oraz każdego Potwierdzenia Zamówienia wystawionego przez Sprzedawcę.

1.2 Do umowy pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym (zwanych dalej łącznie Stronami) mają zastosowanie OWU aktualne na moment zawarcia umowy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo modyfikacji OWU w każdym czasie.

2. Zamówienie towaru

2.1.1 Kupujący może składać zamówienia Sprzedawcy na towary za pośrednictwem platformy https://b2b.leduvel.pl/ (zwanej dalej platformą). Złożenie przez Kupującego zamówienia oznacza wyrażenie przez Kupującego bezwarunkowej akceptacji treści OWU oraz zobowiązanie się do ich stosowania w ramach zawieranej umowy oraz wszelkich przyszłych umów.

2.1.2 W celu zawierania umów za pośrednictwem platformy, konieczne jest posiadanie przez Kupującego aktywnego konta na platformie i zalogowanie na platformie; dostęp do platformy jest udzielany na zasadach określonych przez Sprzedawcę. Kupujący w celu uzyskania konta na platformie może m.in. wypełnić i  przesłać  do  Sprzedawcy  formularz zgłoszeniowy zamieszczony na platformie, poprzez wybranie  odpowiedniego polecenia w formularzu, bądź kierując wiadomość pocztą elektroniczną, na adres e-mail: B2B@leduvel.pl.

2.1.3 Wszelkie informacje handlowe zawarte na platformie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.

2.1.4 Kupujący składający zamówienie za pośrednictwem platformy, kompletuje zamówienie wybierając towar, którym chciałby zakupić. Dodanie towaru do zamówienia następuje przez wybór ikonki "KOSZYK" obok  towaru prezentowanego na platformie. Kupujący po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu sposobu dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie wybierając przycisk „Zamawiam i płacę”. Złożenie zamówienia stanowi złożenie przez Kupującego Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży towar będących przedmiotem zamówienia.

2.1.5 Umowa sprzedaży zostaje zawarta pomiędzy Stronami z momentem wysłania przez Sprzedawcę Kupującemu  Potwierdzenia Zamówienia (umowa zostaje zawarta na warunkach wskazanych w Zamówieniu i Potwierdzeniu Zamówienia); nie mylić z potwierdzeniem przyjęcia wiadomości zawierającej zamówienie).

2.1.6 Jeżeli Kupujący nie wskazał Sprzedawcy osób upoważnionych do reprezentowania Kupującego w szczególności w zakresie: składania zamówień, odbioru towaru, faktur i podpisywania dokumentów potwierdzających odbiór towaru przyjmuje się, że każda osoba podpisująca wyżej wymienione dokumenty w siedzibie Kupującego lub w miejscu wskazanym przez niego albo wysyłająca w imieniu Kupującego oświadczenia (m.in. zamówienia) i dokumenty  - w szczególności z służbowego e-maila, za pośrednictwem konta przypisanego Kupującemu - uważana jest za odpowiednio umocowanego przedstawiciela Kupującego.

2.1.7 Sprzedawca ma prawo żądania od Kupującego potwierdzenia umocowania osoby działającej w imieniu i na rzecz Kupującego, w terminie określonym przez Sprzedawcę; w przypadku nie potwierdzenia przez Kupującego umocowania dla osoby w terminie Sprzedawca może odstąpić od umowy zawartej przez taką osobę, ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu.

2.1.8 Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie z platformy było możliwe dla użytkowników internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z platformy to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 66 lub FireFox 60 lub Opera 53 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Java script, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Platforma jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli, zalecana minimalna rozdzielczość ekranu 640x480 pikseli.

2.1.9 Kupujący zobowiązany jest do korzystania z platformy tylko w zakresie określonym w OWU i wskazanym przez Sprzedawcę.

 

3. Rozliczenie

3.1 Cena towaru

3.1.1 Cena towaru podana przez Sprzedawcę jest ceną netto, do której należy doliczyć (jeśli istnieje taki obowiązek) podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury.

3.1.2 Do ceny towaru, o ile Strony nie postanowiły wspólnie inaczej, należy doliczyć każdorazowo wszelkie koszty dodatkowe związane z umową, wskazane przez Sprzedawcę (m.in. koszty dostarczenia towaru, koszty pobrania), w wysokości wskazanej przez Sprzedawcę.

3.1.3 Jeśli Strony nie uzgodniły inaczej w umowie, Sprzedawca odpowiedzialny jest za dostarczenie towaru do miejsca określonego w umowie, rozładunek towaru przeprowadza Kupujący (na swój koszt i ryzyko).

3.1.4 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do podwyższania ceny towaru, na każdym etapie realizacji umowy, w przypadku zaistnienia przyczyn/y do podwyższenia ceny, takiej/ich jak, np.: podwyższenie cła, zmiana kursów walut, wprowadzenie innych obciążeń publicznoprawnych. Wzrost ceny następuje o wartość wskazaną przez Sprzedawcę (odpowiednią do przyczyny podwyższenia ceny). Kupujący będzie związany nową, wyższą ceną od momentu zaistnienia podstawy do podwyższenia ceny.

3.1.5 Sprzedawca zastrzega sobie prawo udzielenia Kupującemu rabatów w wysokości określonej przez Sprzedawcę.

3.2 Warunki płatności

3.2.1 Kupujący zobowiązany jest do zapłaty ceny towaru oraz wszelkich innych zobowiązań finansowych w jakikolwiek sposób wynikających / związanych z umowy/ą na rachunek bankowy określony przez Sprzedawcę.

3.2.2 Kupujący może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:

3.2.2.1 Przedpłata - kartą płatniczą lub szybkim przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system płatności PayU.pl, obsługiwanym przez firmę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po spełnieniu łącznie dwóch warunków:

a) przesłaniu Kupującemu przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia i 

b) otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za towar (środki muszą znaleźć się na rachunku bankowym Sprzedawcy).

3.2.2.2 Przedpłata - tradycyjnym przelewem bankowym (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po spełnieniu łącznie dwóch warunków:

a) przesłaniu Kupującemu przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia i 

b) otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za towar (środki muszą znaleźć się na rachunku bankowym Sprzedawcy). 

3.2.2.3 Limit Kupiecki - płatność odroczona, opisana w ustępie 3.2.16.

3.2.3 Jeżeli Strony nie określiły tego inaczej w umowie, zapłata, o której mowa w poprzedzającym ustępie, nastąpi w terminie określonym przez Sprzedawcę (pod rygorem powstrzymania się przez Sprzedawcę z realizacją wybranych albo wszystkich umów lub odstąpienia przez Sprzedawcę od wybranych albo wszystkich umów z Kupującym ze skutkiem natychmiastowym, z winy Kupującego, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu przez Sprzedawcę).

3.2.4 Zapłata za fakturę wystawianą przez Sprzedawcę nastąpi bez kompensaty wzajemnych roszczeń, chyba że Sprzedawca (w formie pisemnej lub elektronicznej, pod rygorem nieważności) wyrazi na to uprzednią zgodę.

3.2.5 Sprzedawca upoważniony jest do realizowania umowy etapami (np. przesyłania towaru partiami) i wystawiania faktur za poszczególne etapy, które Kupujący zobowiązuje się opłacić w terminie określonym przez Sprzedawcę. Kupujący zobowiązany jest do odbioru każdej części towaru.

3.2.6 Za datę płatności przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.

3.2.7 W przypadku opóźnienia Kupującego w zapłacie, Sprzedawcy przysługuje prawo naliczania odsetek ustawowych.

3.2.8 Sprzedawca zastrzega sobie prawo, po uprzednim wezwaniu Kupującego i wyznaczenia dodatkowego terminu na zapłatę, do wyznaczania Kupującemu nowych terminów płatności z tytułu wybranych albo wszystkich umów zawartych przez Strony w przypadku opóźnienia się przez Kupującego z zapłatą Sprzedawcy jakiegokolwiek z zobowiązań, z jakiejkolwiek umowy zawartej przez Strony.

3.2.9 Kupujący wyraża zgodę na wystawianie przez Sprzedawcę faktur VAT, duplikatów faktur VAT oraz korekt faktur VAT w postaci plików PDF i przesyłanie ich do Kupującego za pośrednictwem poczty elektronicznej (wskazane powyżej dokumenty Sprzedawca jest upoważniony przesyłać również przesyłką listową). Kupujący oświadcza, że będzie odbierał wszystkie przesłane mu dokumenty.

3.2.10 Zgłoszenie przez Kupującego ewentualnych zastrzeżeń do realizacji umowy przez Sprzedawcę, w szczególności w odniesieniu do towaru, nie stanowi przeszkody do wystawiania faktury VAT przez Sprzedawcę oraz nie wstrzymuje biegu terminu płatności zobowiązań Kupującego.

3.2.11 Sprzedawca ma prawo do rozliczania wzajemnych należności i zobowiązań finansowych z jakiegokolwiek tytułu poprzez kompensatę finansową (potrącenie).

3.2.12 Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie mu wezwań do zapłaty w postaci elektronicznej, na adres e-mail Kupującego.

3.2.13 W przypadku opóźnienia się Kupującego w realizacji jakiegokolwiek z obowiązków określonych w umowie, Sprzedawca ma prawo przesunięcia terminu realizacji umowy w zakresie przez siebie określonym (przynajmniej o czas opóźnienia).

3.2.14 Jeśli istnieje uzasadniona, w ocenie Sprzedawcy, podstawa do uznania, że Kupujący nie wywiąże się z zobowiązania umownego lub Kupujący nie realizuje jakiegokolwiek ze swoich zobowiązań umownych lub w razie wszczęcia przeciwko Kupującemu postępowania zmierzającego do uregulowania zobowiązań Kupującego (np. postępowania egzekucyjnego), Sprzedawca ma prawo zażądać od Kupującego (na każdym etapie realizacji umowy) w szczególności zapłaty za towar „z góry” lub udzielenia określonych przez Sprzedawcę gwarancji lub zabezpieczeń płatności, w terminie, formie i zakresie określonym przez Sprzedawcę. W przypadku niewykonania przez Kupującego, w terminie określonym przez Sprzedawcę, obowiązków określonych w zdaniu poprzednim Sprzedawca może odstąpić od wybranych albo wszystkich umów z Kupującym (w całości albo części), z winy Kupującego, ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia jakiejkolwiek  odpowiedzialności z tego tytułu.

3.2.15 Sprzedawca ma prawo, na każdym etapie realizacji umowy, ograniczyć Kupującemu dostępne metody płatności za towar, w tym może wymagać wpłacenia zaliczki za towar w całości albo w części i to niezależnie od wybranej przez Kupującego metody płatności.

3.2.16 Sprzedawca zastrzega sobie prawo sprzedaży Kupującemu towaru  nieopłaconego w dniu zawarcia umowy do kwoty określonej przez Sprzedawcę, zwanego Limitem kupieckim lub Kredytem kupieckim. Limit kupiecki dotyczy wszystkich niezapłaconych należności wynikające z wszelkich umów wiążących Strony nawet, jeśli są przed terminem płatności. Przekroczenie Limitu kupieckiego upoważnia Sprzedawcę w każdym czasie do ograniczenia albo zaprzestania sprzedaży towarów dla Kupującego, lub wstrzymania realizacji już zawartych umów.

3.3 Zastrzeżenie prawa własności

3.3.1 Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności towaru do chwili uiszczenia przez Kupującego całej ceny towaru wynikającej z umowy, uwzględniającej w szczególności cenę towaru i inne koszty związane z umową.

3.3.2 W przypadku opóźnienia Kupującego z zapłatą całej (albo części) ceny za towar, Sprzedawca jest uprawniony do żądania zwrotu wydanego Kupującemu towaru w całości albo części oraz domagania się od Kupującego odpowiedniego dodatkowego wynagrodzenia, np. za jego zużycie lub uszkodzenie.

3.3.3 Kupujący na każde żądanie Sprzedawcy jest zobowiązany przekazać mu natychmiast wszelkie informacje o tym gdzie jest przechowywany towar, którego własność jest zastrzeżona na rzecz Sprzedawcy.

 

4. Towar

4.1.1 Jeśli nie określono w umowie inaczej towar będzie zgodnym z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego.

4.1.2 Wszelkie informacje (w szczególności dotyczące towaru) przekazane Kupującemu przez Sprzedawcę przed zawarciem umowy (ustnie lub w e-mailach), które nie zostały następnie ujęte w umowie, nie mają charakteru wiążącego. Kupujący zainteresowany uzyskaniem wiążących informacji od Sprzedawcy zobowiązany będzie wystąpić o nie w formie pisemnej do Sprzedawcy, wiążące informacje będą udzielane przez Sprzedawcę tylko w formie pisemnej (pod rygorem nieważności).

4.1.3 Informacje zawarte na platformie odnoszące się w szczególności do: wymiarów, wagi, specyfikacji, funkcjonalności, jakości, parametrów technicznych, użytkowych, estetycznych, przeliczników, a także ilustracje, rysunki, zdjęcia i inne informacje zawarte lub dołączone do portalu, mają wyłącznie charakter informacyjny - stają się one wiążące tylko w przypadku ich wyraźnego potwierdzenia w formie pisemnej (pod rygorem nieważności) przez Sprzedawcę, wystawianego na żądanie Kupującego wysłane w formie pisemnej, przed zawarciem umowy.

4.1.4 Wszelkie porady Sprzedawcy dotyczące towaru (m.in. ustne, w formie dokumentowej), często na podstawie niepełnych informacji od Kupującego, są udzielane w dobrej wierze, ale bez żadnej gwarancji ze strony Sprzedawcy w szczególności, co do ich poprawności. Kupujący ponosi wyłączne ryzyko zastosowania się do takich porad. Odpowiedzialność Sprzedawcy, w zakresie maksymalnie dopuszczalnym prawnie, za szkody powstałe na skutek zastosowania się przez Kupującego do takich porad jest wyłączona. Kupujący zainteresowany uzyskaniem wiążących porad od Sprzedawcy zobowiązany będzie wystąpić o nie w formie pisemnej, wiążące porady będą udzielane przez Sprzedawcę tylko w formie pisemnej (pod rygorem nieważności).

4.1.5 Sprzedawca w żaden sposób nie gwarantuje osiągnięcia zakładanego przez Kupującego efektu lub prawidłowego doboru towaru. Kupujący zobowiązany jest do samodzielnego sprawdzenia towaru pod kątem jego przydatności do zakładanego przez Kupującego sposobu zastosowania towaru, wykorzystania towaru przez Kupującego następuje na wyłączne ryzyko Kupującego.

4.1.6 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dostarczenia Kupującemu towaru o zmienionych parametrach, o ile parametry towaru w ocenie Sprzedawcy nie odbiegają w istotny sposób od parametrów towaru określonych w umowie.

4.1.7 Kupujący przyjmuje do wiadomości i godzi się na to, że kolor (w tym odcień i połysk) towaru może różnić się od koloru z wzornika, różnica może również wystąpić pomiędzy dwoma towarami o tym samym kolorze. Różnica w kolorach (w tym odcieniach i połyskach) towarów występuje w szczególności w towarach pochodzących z różnych partii produkcyjnych.

4.1.8 Kupujący oświadcza, iż znane są mu parametry techniczne, zastosowanie, zasady przechowywania i montażu towaru oraz wszelka dokumentacja związana z towarem przekazana lub udostępnione przez producenta towaru lub Sprzedawcę; m.in. na stronach internetowych wskazanych podmiotów.

4.1.9 Kupujący zobowiązany jest we własnym zakresie przetłumaczyć otrzymane od Sprzedawcy dokumenty, w szczególności dotyczące towaru (np. instrukcję obsługi towaru), na język polski lub inny wymagany w miejscu sprzedaży towaru.

4.1.10 Sprzedawca może dostarczyć towary z różnych partii produkcyjnych; towary z różnych partii produkcyjnych mogą  różnić się od siebie (np. wizualnie).

4.2 Transport towaru

4.2.1 W przypadku stosowania przez Sprzedawcę warunków Incoterms, o ile Sprzedawca nie postanowił inaczej, stosuje Incoterms 2020, w tym regułę EXW.

4.2.2 Jeżeli Sprzedawca zgodnie z umową organizuje transport towaru na miejsce określone w umowie to, o ile strony nie postanowiły w danej umowie inaczej:

4.2.2.1 nie wpływa to na odpowiedzialność Sprzedawcy określoną w umowie (w tym w OWU). Wyboru trasy, środka transportu, rodzaju i zakres potrzebnych środków ochronnych, opakowania towaru, a także spedytorów i przewoźników dokonuje Sprzedawca. W przypadkach wskazanych przez umowę lub Sprzedawcę Kupujący zobowiązany jest zapłacić za transport towaru, w terminie i zakresie określonym przez Sprzedawcę. Na życzenie i na koszt Kupującego, towar może zostać ubezpieczony przez Sprzedawcę od ryzyk podlegających ubezpieczeniu, np.: kradzieży, szkód powstałych podczas transportu.

4.2.2.2 Kupujący – na wezwanie Sprzedawcy – przekaże Sprzedawcy w terminie wskazanym przez Sprzedawcę (jeżeli nie został on wskazany przez Sprzedawcę wynosi 2 dni robocze przed dniem wydania towaru przewoźnikowi, spedytorowi lub osobie odpowiedzialnej za dostarczenie towaru Kupującemu) wszelkie informacje i dokumenty umożliwiające Sprzedawcy w szczególności podjęcie koniecznych przygotowań do wysłania towaru, w tym w szczególności informacje i dokumenty wymagane przez Sprzedawcę.

4.2.2.3 Jeśli Sprzedawca nie otrzyma na czas od Kupującego w szczególności informacji i dokumentów Sprzedawca może wedle swego uznania, podjąć samodzielnie starania celem pozyskania odpowiednich informacji i dokumentów (na koszt Kupującego) lub opóźnić termin wysyłki towaru z winy Kupującego (bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu przez Sprzedawcę) lub odstąpić od umowy (w całości albo w części) z winy Kupującego ze skutkiem natychmiastowym. 

4.2.2.4 Jeżeli Sprzedawca nie postanowił inaczej Kupujący zobowiązuje się:

a) natychmiast powiadomić Sprzedawcę e-mailem o wszelkich stwierdzonych ograniczeniach technicznych oraz czasowych związanych z dojazdem do miejsca rozładunku i rozładunkiem środka transportu. W przypadku braku takich informacji Sprzedawca ma prawo do obciążenia Kupującego wszelkimi wynikającymi z tego tytułu kosztami (w wysokości określonej przez Sprzedawcę).

b) zapewnić swobodny dojazdu do miejsca rozładunku oraz maszyny i pracowników niezbędnych do rozładunku towaru,

c) rozładować towar ze środka transportu; Kupujący odpowiada za wszelkie szkody powstałe w trakcie rozładunku towaru. W przypadku, jeśli rozładunek będzie niemożliwy lub opóźni się z przyczyn, za które nie odpowiada Sprzedawca, Sprzedawca zachowuje prawo do obciążenia Kupującego wszelkimi związanymi z tym kosztami (w wysokości określonej przez Sprzedawcę).

4.2.3 W przypadku, gdy transport nie może być zrealizowany lub ukończony z przyczyn za które nie odpowiada Sprzedawca (np. Kupujący odmawia odbioru towaru), Sprzedawca będzie uprawniony do dochodzenia od Kupującego wszelkich kosztów m.in. transportu (m.in. do i z magazynu Sprzedawcy), magazynowania i ubezpieczenia towaru (koszty te będą płatne przez Kupującego w terminie wskazanym przez Sprzedawcę); magazynowanie towaru będzie odbywało się na ryzyko Kupującego.

4.2.4 Kupujący zawiadomi Sprzedawcę (e-mailem, za potwierdzeniem odbioru) o wszelkich przeszkodach w jakikolwiek sposób utrudniających lub uniemożliwiających prawidłowe wykonanie umowy, niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 2 dni roboczych od ich stwierdzenia (decyduje data otrzymania zawiadomienia przez Sprzedawcę).

4.2.5 Kupujący nie jest zwolniony z zobowiązań określonych w umowie, w szczególności w OWU, gdy towar jest dostarczany do osoby trzeciej wskazanej przez Kupującego.

4.2.6 Termin realizacji zaakceptowanego zamówienia - wskazany na platformie - liczony jest w dniach roboczych.

4.2.7 Dropshipping:

4.2.7.1 Kupujący zainteresowany wysłaniem zakupionego towaru bezpośrednio od Sprzedawcy do swojego klienta zobowiązany jest zamówić we własnym zakresie przewóz towaru za pośrednictwem tylko jednej z wskazanych firm: DPD, DHL, UPS, InPost, Poczta Polska.

4.2.7.2 W celu realizacji wysyłki towaru, o której mowa w punkcie poprzedzającym, Kupujący jest zobowiązany do przekazania Sprzedawcy listu przewozowego, za pośrednictwem platformy B2B.

W liście przewozowym w polu "nadawca" musi być wskazany Kupujący i jego adres, natomiast adres podjęcia przesyłki to DTW Logistics, ul. Sochaczewska 98C, 05-870 Błonie-Wieś. Dla firm DPD, DHL, UPS, InPost, Poczta Polska nie trzeba składać dyspozycji podjazdu przewoźnika po odbiór przesyłek.

Zaakceptowane przez Sprzedawcę zamówienie Kupującego, które zostało opłacone w całości i Sprzedawca otrzymał od Kupującego list przewozowy - do godz. 13:00, co do zasady realizowane jest w tym samym dniu roboczym; zasada ta może się zmienić w okresach wzmożonej sprzedaży przez Sprzedawcę lub w okresie wakacyjnym.

4.2.7.3 Wysyłki odbywają się w dni robocze od poniedziałku do piątku, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.

4.2.7.4 Wydanie towaru przewoźnikowi w ramach bezpośredniej dostawy do klienta Kupującego jest równoznaczne z odbiorem towaru przez samego Kupującego.

4.2.7.5 Sprzedawca nie będzie przyjmował do swojego Centrum Logistycznego zwrotów od klientów Kupującego – towar, który zostanie pozostawiony Sprzedawcy zostanie niezwłocznie zwrócony do Kupującego na jego koszt (nie mniejszy niż 21 zł brutto) wraz z pobraniem dodatkowej opłaty logistycznej w wysokości wskazanej przez Sprzedawcę (nie mniejszej niż 10 PLN brutto).

4.2.7.6 W przypadku wysyłki towaru bezpośrednio od Sprzedawcy do klienta Kupującego, Kupujący ponosi dodatkowy koszt takiej usługi w wysokości wskazanej przez Sprzedawcę (w wysokości nie mniejszej niż 8 zł brutto), płatny w terminie wskazanym przez Sprzedawcę.

4.2.7.7 Przygotowując towar do wysłania Sprzedawca używa tylko i wyłącznie własnych materiałów opakowaniowych i zabezpieczających. Sprzedawca nie umieszcza żadnych dokumentów w przesyłce, które w jakikolwiek sposób związane są z Kupującym.

4.2.7.8 Kupujący jest zobowiązany do całościowej obsługi klienta Kupującego, w tym obsługi zwrotów i reklamacji.

4.3 Odbiór towaru

4.3.1 Sprzedawca wyznacza termin wydania / odbioru towaru.

4.3.2 W przypadku opóźnienia Kupującego z odbiorem towaru, które przekracza 7 dni, licząc od daty odbioru wyznaczonej przez Sprzedawcę, Sprzedawca może odstąpić od umowy (w całości albo w części) z winy Kupującego ze skutkiem natychmiastowym.

4.3.3 Nieodebranie przez Kupującego towaru w terminie nie zwalnia Kupującego od obowiązku zapłaty za towar.

4.3.4 Ryzyko przypadkowej utraty lub zniszczenia towaru, odpowiedzialność za towar, przechodzi na Kupującego, w chwili wydania towaru Kupującemu albo spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie odpowiedzialnej za dostarczenie towaru, z wskazanego przez Sprzedawcę magazynu (chwila zakończenia załadunku); Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w szczególności z tytułu uszkodzeń i braków w samym towarze, jak i jego opakowaniu, powstałych po tej chwili. Sprzedawca w szczególności nie odpowiada za szkody spowodowane działaniem przewoźnika, spedytora lub innej osoby odpowiedzialnej za dostarczenie towaru.

4.3.5 O ile Sprzedawca nie wskazał innego miejsca wykonania umowy, realizacja wszelkich wynikających z umowy zobowiązań nastąpi w siedzibie Sprzedawcy lub w magazynie wskazanym przez Sprzedawcę.

4.3.6 Przy odbiorze towaru Kupujący jest zobowiązany podpisać dokumenty potwierdzające odbiór towaru czytelnie (imieniem i nazwiskiem), potwierdzając w ten sposób odbiór towaru. Nie podpisanie dokumentów odbioru towaru przez Kupującego (np. w związku z nieobecnością Kupującego lub osoby przez niego upoważnionej przy odbiorze), odmowa podpisu, lub podpisanie dokumentu bez uwag będzie traktowana jako brak zastrzeżeń co do towaru (w szczególności jakości / prawidłowości dostarczonego towaru).

4.3.7 Kupujący zobowiązany jest wskazać Sprzedawcy upoważnioną osobę do odbioru towaru i podpisania odpowiednich dokumentów potwierdzających odbiór towaru, najpóźniej na 2 dni robocze przed odbiorem towaru. W razie braku wskazania przez Kupującego osoby upoważnionej do odbioru towaru przyjmuje się, iż każda osoba podpisująca w/w wymienione dokumenty w miejscu wydania/odbioru towaru jest jego przedstawicielem (posiada pełnomocnictwo Kupującego). Jeśli Kupujący nie odbierze towaru w terminie, Sprzedawca może:

a) przechowywać towar samodzielnie lub umieścić go w wybranym przez siebie magazynie podmiotu trzeciego, w każdym przypadku przechowywanie następuje na koszt (określony przez Sprzedawcę, nie mniejszej niż 1 % wartości nieodebranego towaru brutto za każdy rozpoczęty dzień przechowywania towaru) i ryzyko Kupującego, lub

b) uznać, że do wydania towaru doszło, wystawić Kupującemu fakturę VAT lub notę obciążeniową za towar i wszelkie koszty związane z umową, uznając umowę za zrealizowaną, lub

c) odstąpić od umowy (w całości albo w części) ze skutkiem natychmiastowym.

4.3.8 W przypadku, gdy Kupujący odbiera towar bezpośrednio z miejsca wskazanego przez Sprzedawcę (transport organizowany przez Kupującego) Kupujący zobowiązany jest zaawizować Sprzedawcy z wyprzedzeniem minimum 1 dnia roboczego zamiar odbioru towaru, podając informacje wskazane przez Sprzedawcę, m.in.: numer rejestracyjny pojazdu, dane kierowcy (imię, nazwisko, numer dowodu osobistego, dane kontaktowe) oraz specyfikę załadunku na środek transportu.

4.3.9 Kupujący przy odbiorze towaru zobowiązany jest:

a) Dokonać aktów staranności w zakresie dokładnego sprawdzenia towaru; Kupujący zobowiązany jest zbadać m.in. opakowanie zbiorcze, opakowanie indywidualne, towar oraz dokumenty.

b) Zgłosić szkody w towarze (np. jakiekolwiek uszkodzenia opakowania zbiorczego lub indywidualnego, ubytki lub uszkodzenia towaru), braki i niezgodności towaru z fakturą lub zamówieniem (np. co do ilości) i dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika (w szczególności wpisać uszkodzenia, ubytki, braki i niezgodności do listu przewozowego, wykonać dokumentację zdjęciową nieprawidłowości, sporządzić protokół stanu towaru / przesyłki z przewoźnikiem; uzyskać podpis przewoźnika pod protokołem) oraz natychmiast poinformować Sprzedawcę (jeżeli towar nie jest odbierany bezpośrednio od Sprzedawcy) e-mailem (za potwierdzeniem odbioru) oraz telefonicznie o zaistniałej sytuacji; Kupujący zobowiązany jest przesłać do Sprzedawcy w e-mailu wypełniony formularz szkody, który zostanie uprzednio pobrany z platformy.

4.3.10 W przypadku uszkodzeń transportowych, których nie można było zauważyć przy odbiorze towaru, Kupujący zobowiązany jest je zgłosić przewoźnikowi (wnioskując o sporządzenie protokołu ustalenia stanu towaru / przesyłki) i Sprzedawcy, w formie pisemnej oraz e-mailem, w każdym przypadku za potwierdzeniem odbioru, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia odbioru towaru. Jeżeli w ciągu 2 dni roboczych od odbioru towaru, Kupujący nie zgłosi uszkodzeń towaru (niewidocznych, których nie można było dostrzec na etapie odbioru towaru) możliwych do wykrycia w wyniku normalnych (w ocenie Sprzedawcy) oględzin towaru uznaje się, że zaakceptował stan towaru i nie zgłasza żadnych do niego zastrzeżeń.

4.4 Przechowywanie towaru

4.4.1 Towary należy przechowywać zgodnie z wytycznymi ich producentów i Sprzedawcy, w szczególności w pomieszczeniach zamkniętych, suchych, ogrzanych, z dobrą wentylacją, chroniąc go przed bezpośrednim działaniem promieniowania słonecznego.

 

5. Terminy

5.1 Termin wydania towaru Kupującemu, o ile Sprzedawca nie postanowi inaczej, rozpoczyna bieg z momentem zawarcia umowy.

5.2 Niedotrzymanie terminu wydania towaru (wykonania umowy) przez Sprzedawcę, z przyczyn za które odpowiada Sprzedawca uprawnia Kupującego jedynie do wyznaczenia Sprzedawcy dodatkowego terminu na dostarczenie towaru (nie krótszego niż 45 dni roboczych; do upływu tego terminu Kupujący nie jest uprawniony do odstąpienia od umowy - po tym terminie Kupujący uprawniony jest jedynie do odstąpienia od niezrealizowanej części umowy. W pozostałym zakresie wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy za niedotrzymanie terminu wydania towaru jest wyłączona.

5.3 Jeśli Sprzedawca nie postanowił inaczej termin wydania towaru uznaje się za dochowany, jeżeli przed jego upływem towar opuścił magazyn wskazany przez Sprzedawcę albo przesłano Kupującemu (pisemnie lub e-mailem) zawiadomienie o gotowości do wysłania lub wydania towaru.

5.4 Sprzedawca wykona wszelkie swoje zobowiązania określone umową, jeśli w umowie nie postanowiono wyraźnie inaczej, w terminie określonym przez Sprzedawcę.

5.5 Ze względu na sytuację na rynku surowców / komponentów / towarów dostarczanych przez dostawcę/-ów Sprzedawcy potrzebnego/-ych do wykonania umowy (która skutkuje m.in. ich brakiem lub wydłużonym terminem oczekiwania na ich dostarczenie) w Polsce, Europie i na świecie, oraz powiązane z tym możliwe trudności w terminowej realizacji umowy przez Sprzedawcę, termin realizacji umowy może ulec wydłużeniu przez Sprzedawcę o czas, wskazany przez Sprzedawcę, którego Sprzedawca nie jest w stanie określić na etapie zawarcia umowy, co Kupujący uwzględnia przy zawarciu umowy; Sprzedawca nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności (bez względu na podstawę prawną roszczenia) za niezrealizowanie umowy w terminie, w szczególności z przyczyn wskazanych powyżej. Sprzedawca poinformuje Kupującego o zmianie terminu.

 

6. Siła wyższa

6.1 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie (np. za niewydanie towaru w terminie) zobowiązań umownych, w całości albo w części, o ile jest to spowodowane działaniem siły wyższej (zwanej Siłą wyższą), na którą składają się w szczególności:

wojna (wypowiedziana lub niewypowiedziana), inne działania zbrojne, manewry wojsk, działania terrorystyczne, mobilizacja, rebelia, zamieszki, rewolucja, powstanie, przewrót wojskowy lub cywilny, embargo, promieniowanie radioaktywne lub skażenie przez radioaktywność, epidemia, pandemia, zagrożenie wirusowe lub bakteryjne, trzęsienie ziemi, powódź, pożar, grad, intensywne opady deszczu lub śniegu, strajk lub inny konflikt pracowniczy, wypadek, opóźnienie w transporcie, awaria usług komunalnych, blokada drogi, szkoda transportowa, ograniczenia czasowe w ruchu drogowym transportu ciężarowego, ograniczenia w pracy przewoźników (np. powietrznych, lądowych, morskich, śródlądowych), niedobory lub przerwy w dostawie prądu lub gazu, niedobory materiałowe, nowelizacja prawa, rozporządzenie lub działanie organów i agencji państwowych; lub jeśli wykonanie zobowiązań umownych przez Sprzedawcę okazało się nadmiernie uciążliwe, w ocenie Sprzedawcy, wskutek pojawienia się okoliczności, których wykluczenie było warunkiem zawarcia umowy; lub zdarzenia, które są poza kontrolą lub są niezawinione przez Sprzedawcę, których nie można przewidzieć ani uniknąć, a które zaistnieją po zawarciu umowy i staną się w ocenie Sprzedawcy przeszkodą w realizacji zobowiązań umownych.

6.2 Siła wyższa zwalnia Sprzedawcę z wykonania zobowiązań umownych przez taki czas, przez jaki w ocenie Sprzedawcy uniemożliwia lub utrudnia mu ona wykonanie zobowiązań umownych. Terminy określone umową ulegają przedłużeniu według wskazania Sprzedawcy.

6.3 Każda ze Stron ponosi własne dodatkowe koszty wynikające z wystąpienia Siły wyższej.

6.4 Postanowienia dotyczące Siły wyższej obowiązują także, jeżeli Siła wyższa wystąpi u kontrahentów / dostawców / podwykonawców Sprzedawcy, w szczególności we wskazanym przez Sprzedawcę magazynie czy zakładzie produkcyjnym.

6.5 Jeżeli Siła wyższa utrzymują się przez okres przekraczający 90 dni roboczych, Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym, bez jakiejkolwiek odpowiedzialności Sprzedawcy z tego tytułu.

6.6 Sprzedawca ma prawo, niezależnie od przedłużenia terminu wykonania umowy o czasz trwania Siły wyższej, o jego dodatkowe wydłużenie o czas określony przez Sprzedawcę, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu.

6.7 Fakt wystąpienia Siły wyższej nie zwalnia Kupującego z obowiązku zapłaty w szczególności za towar odebrany, oraz towar wyprodukowany lub przygotowywany, a nieodebrany zgodnie z umową w związku z wystąpieniem Siły wyższej; w przypadku wątpliwości zapłata następuje w terminie określonym przez Sprzedawcę.

 

7. Odpowiedzialność

7.1 W przypadku gdy Sprzedawca poinformuje Kupującego, że towar objęty jest gwarancją oznaczać to będzie, że jest objęty tylko gwarancją producenta (nie Sprzedawcy), na warunkach producenta towaru. Sprzedawca może udzielić Kupującemu wsparcia w procedowaniu reklamacji z tytułu gwarancji producenta towaru. Rękojmia na towary jest wyłączona.

7.2 W zakresie maksymalnie dopuszczalnym prawnie wyłącza się odpowiedzialność odszkodowawczą Sprzedawcy za wszelkie szkody Kupującego związane w jakikolwiek sposób z umową, w tym w szczególności związku z jej zawarciem, wykonywaniem lub zakończeniem, bez względu na tytuł prawny roszczenia; Sprzedawca nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za: stratę przychodów, koszty wynikające z wstrzymania montażu, koszty wizerunkowe, utracone korzyści, szkody bezpośrednie, pośrednie, roszczenia osób trzecich podniesione przeciwko Kupującemu. Wyłącza się możliwość dochodzenia od Sprzedawcy roszczeń odszkodowawczych na zasadach deliktowych.

 

8. Odstąpienie od umowy

8.1 Sprzedawca ma prawo, poza przypadkami określonymi w przepisach prawa, do odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym, m.in. gdy Kupujący:

a) opóźnia się z zapłatą jakiejkolwiek z należności Sprzedawcy,

b) nie wykonuje (w ocenie Sprzedawcy) jakiegokolwiek z obowiązków określonych umową (w tym OWU),

c) narusza w ocenie Sprzedawcy dobre imię Sprzedawcy.

8.2 W przypadku zakończenia obowiązywania umowy (m.in. na skutek rozwiązania, wypowiedzenia czy odstąpienia od umowy) Kupujący zobowiązany jest zawsze, niezależnie od innych obowiązków określonych umową (w tym w OWU) i przepisami prawa w szczególności zapłacić Sprzedawcy za wykonaną przez Sprzedawcę część umowy (m.in. za towar odebrany) oraz zwrócić Sprzedawcy wszelkie koszty jakie Sprzedawca poniósł w związku z zawarciem, realizacją i zakończeniem obowiązywania umowy, w wysokości i terminie określonym przez Sprzedawcę.

8.3 Zakończenie obowiązywania umowy nie wpływa na roszczenia lub prawa, jakie przysługują, lub mogą przysługiwać Sprzedawcy na podstawie zakończonej umowy.

8.4 W przypadku zastrzeżenia prawa do odstąpienia od umowy Sprzedawca uprawniony jest do odstąpienia od umowy każdorazowo w terminie 3 (trzech) miesięcy od momentu zaistnienia podstawy do odstąpienia od umowy.

8.5 Odstąpienie od umowy przez Sprzedawcę, o ile Sprzedawca nie postanowił inaczej, ma skutek ex nunc (od teraz), tj. na dzień dokonania odstąpienia i wywiera skutek tylko w zakresie niezrealizowanej części umowy.

8.6 Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia; bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu, w szczególności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Prawo odstąpienia przysługuje w takim wypadku bez podania przyczyny poprzez przesłanie odpowiedniego oświadczenia przez Sprzedawcę Kupującemu.

8.7 Sprzedawcy przysługuje prawo wypowiedzenia każdej umowy o świadczenie usługi elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie odpowiedniego oświadczenia Kupującemu, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu w szczególności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

 

9. Poufność

9.1 Kupujący zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy przez okres 5 lat od daty zawarcia umowy wszelkich informacji (bez względu na sposób i formę w jakiej zostały mu przekazane lub udostępnione) uzyskanych w związku z zawarciem i wykonywaniem umowy, a w szczególności do nie wykorzystywania dla własnych celów lub celów osób trzecich i nie ujawniania osobom trzecim, jakichkolwiek informacji dotyczących Sprzedawcy lub otrzymanych od Sprzedawcy, w tym m.in. informacji handlowych, z przebiegu negocjacji, terminów realizacji zamówień, planów biznesowych, danych finansowych, metod działania, oprogramowania, struktury cen, polityki rabatowej, otrzymanych wycen, polityki marketingowej, informacji dotyczącej serwisu lub procedur reklamacyjnych, informacji technicznych, technologicznych, danych dotyczących pracowników, współpracowników oraz innych informacji, których ujawnienie, bądź wykorzystanie mogłoby w jakikolwiek sposób naruszyć interes Sprzedawcy (zwanych dalej Informacjami Poufnymi). Poinformowanie o fakcie zawarcia umowy nie stanowi naruszenia niniejszego zobowiązania.

9.2 Ujawnienie Informacji Poufnych, z wyłączeniem ich ujawnienia pozostającego w związku z realizacją obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, wymaga wyraźnej, uprzedniej zgody Sprzedawcy, wyrażonej w formie pisemnej (pod rygorem nieważności).

9.3 Kupujący zobowiązany jest do zabezpieczania Informacji Poufnych przynajmniej w taki sam sposób jak zabezpiecza własne tajemnice przedsiębiorstwa.

9.4 W przypadku otrzymania przez Kupującego od organu lub sądu, działającego na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, zobowiązania do ujawnienia Informacji Poufnych, Kupujący zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania Sprzedawcy o otrzymaniu takiego zobowiązania i postępowania zgodnie z wytycznymi Sprzedawcy.

9.5 W każdym przypadku naruszenia przez Kupującego postanowień określonych w niniejszym rozdziale Sprzedawcy ma prawo obciążyć Kupującego karą umowną w wysokości 50 000,00 (pięćdziesiąt tysięcy) złotych za każdy przypadek naruszenia powyższych postanowień, płatną w terminie wskazanym przez Sprzedawcę.

 

10. Dane osobowe

10.1 Strony zgodnie potwierdzają, że w związku z zawarciem i realizacją umowy może dochodzić do przetwarzania danych osobowych. W związku z powyższym obie Strony zobowiązane są do przestrzegania powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, w tym Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dz. U. L 119 z 4.5.2016 (zwanego dalej Rozporządzeniem) oraz prawa polskiego, w tym ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2018.1000).

10.2 Strony są zobowiązane:

10.2.1 Przetwarzać dane osobowe na podstawie zgody osób, których dane dotyczą albo na podstawie innej przesłanki uprawniającej do przetwarzania danych osobowych według przepisów Rozporządzenia; podstawą prawną może być w szczególności prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na umożliwieniu stronie prawidłowego wykonania umowy.

10.2.2 Dopilnować, by przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych od lub dotyczących drugiej Strony zajmowały się wyłącznie osoby upoważnione - na podstawie upoważnienia lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych i działające wyłącznie na polecenie Strony. Osoby takie zobowiązane są do zachowania poufności. Tajemnica ta obejmuje również wszelkie informacje dotyczące sposobów zabezpieczenia powierzonych do przetwarzania danych osobowych.

10.2.3 Zapewnić, że przetwarzanie danych osobowych następować będzie w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.

10.2.4 O ile w umowie nie postanowiono inaczej, nie udostępniać danych osobowych pozyskanych od drugiej Strony lub dotyczących drugiej Strony innym podmiotom aniżeli upoważnione na podstawie właściwych przepisów prawa, chyba że wymaga tego prawo Unii Europejskiej lub prawo polskie.

10.2.5 Do współpracy przy wykonywaniu ww. obowiązków, w tym celem wywiązania się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw.

10.3 Strony zobowiązane są stosować odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania oraz ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.

10.4 Strony zobowiązane są gwarantować realizację uprawnień osób, których dane osobowe są przetwarzane, z uwzględnieniem faktu, że osobom tym przysługuje m.in.:

10.4.1 prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych;

10.4.2 prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych;

10.4.4 prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania;

10.4.5 prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ograniczenia przetwarzania;

10.4.6 prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.

10.5 Każda ze Stron ponosi odpowiedzialność za swoje działania lub zaniechania na zasadach wynikających z przepisów prawa. Strona ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania osób, którymi posługuje się przy wykonywaniu umowy, jak za działania lub zaniechania własne.

10.6 Strony odpowiadają za wszelkie szkody, jakie powstały wobec drugiej Strony lub osób trzecich w wyniku przetwarzania danych osobowych niezgodnie z umową lub przepisami prawa.

10.7 Strona w razie stwierdzenia naruszenia ochrony danych osobowych, uzyskanych od lub dotyczących drugiej strony, ma obowiązek zawiadomić drugą Stronę o tym naruszeniu w terminie maksymalnie 24 godzin od stwierdzenia naruszenia.

10.8 Po zakończeniu współpracy strona umowy – na żądanie drugiej strony – zobowiązana jest usunąć w terminie 14 dni od doręczenia żądania, wszelkie dane osobowe, które otrzymała oraz wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo Unii Europejskiej lub prawo państwa członkowskiego nakazują przechowywanie danych osobowych.

10.9 Strona zobowiązana jest udostępnić drugiej stronie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w niniejszym paragrafie.

10.10 Każda ze strona jako administrator danych swoich pracowników, poinformuje ich (obowiązek informacyjny), że ich dane osobowe mogą być przetwarzane przez kontrahentów w celu  nawiązania współpracy oraz w celu realizacji zawartych umów.

 

11. Umowy międzynarodowe

11.1 W przypadku sprzedaży przez Sprzedawcę towaru poza granice Rzeczypospolitej Polskiej Kupujący zobowiązany jest dostarczyć Sprzedawcy, w terminie określonym przez Sprzedawcę, wymagane przepisami prawa lub wskazane przez Sprzedawcę dokumenty i informacje (m.in. potwierdzające, że towar został dostarczony do miejsca przeznaczenia) pod rygorem obciążenia Kupującego przez Sprzedawcę  kwotą podatku VAT oraz wszelkimi innymi kosztami powstałymi po stronie Sprzedawcy z tytułu ich nieotrzymania od Kupującego (np. powstałymi z tytułu nałożonych na Sprzedawcę kar, ceł).

11.2 Wyłączone jest zastosowanie postanowień Konwencji Narodów Zjednoczonych o Umowach Międzynarodowej Sprzedaży Towarów i powiązanych norm prawa międzynarodowego.

11.3 Językiem właściwym dla umowy jest język polski. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności między polską a inną wersją językową pierwszeństwo dla celów interpretacji postanowień umowy ma polska wersja językowa, która jest w tym zakresie wiążąca.

 

12. Postanowienia końcowe

12.1 W sprawach nieuregulowanych umową mają zastosowanie przepisy polskiego prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego.

12.2 Strony będą dążyć do ugodowego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z zawarciem i wykonywaniem umów objętych niniejszymi warunkami.

12.3 Wszelkie spory będą rozstrzygane przez polskie sądy powszechne właściwe miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.

12.4 Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Kupującego z platformy  zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Kupującego. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie platformy na urządzeniu końcowym Kupującego. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Kupującego oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym Kupującego ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tym urządzeniu. Każdy Kupujący może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego; Sprzedawca informuje, że wyłączenie „cookies” może spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie z platformy.

12.5 Wszelka własność intelektualna, w tym prawa autorskie i pokrewne oraz własność przemysłowa, oraz projekty wynalazcze, patenty, znaki towarowe, wzory użytkowe, należąca do Sprzedawcy lub przez Sprzedawcę opracowana w związku z realizacją umowy pozostaje jego wyłączną własnością.

12.6 Kupujący może korzystać ze zdjęć, opisów i innych materiałów zawartych na platformie tylko za uprzednią zgodą Sprzedawcy wyrażoną w formie pisemnej lub elektronicznej pod rygorem nieważności.

12.7 Strony ustalają, że m.in. oświadczenia, prośby, zawiadomienia i informacje dostarczane za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) będą uznawane za doręczone przez Kupującego do Sprzedawcy w przewidzianym terminie, jeżeli ich treść została w tym terminie odebrana przez Sprzedawcę, potwierdzona powiadomieniem o wyświetleniu wiadomości lub potwierdzeniem otrzymania wiadomości.

12.8 Jeżeli Strona odmawia przyjęcia pisma, uznaje się, że pismo zostało doręczone w dniu odmowy jego przyjęcia przez Stronę.

12.9 Nieważność lub nieskuteczność któregokolwiek z postanowień umowy (albo jego części) nie narusza ważności i skuteczności pozostałych postanowień. W przypadku gdyby którekolwiek z postanowień umowy uznane zostały za nieważne lub prawnie wadliwe, pozostałe postanowienia umowy pozostają w mocy w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa. Jednocześnie Strony umowy zobowiązują się do niezwłocznego zastąpienia takich postanowień postanowieniami ważnymi, uwzględniając cel gospodarczy umowy oraz wolę i intencję stron umowy.

12.10 Kupujący zobowiązuje się do współdziałania z Sprzedawcą na każdym etapie realizacji umowy, a w szczególności do wykonywania czynności (m.in. dostarczania danych, informacji, materiałów i dokumentów) wskazanych przez Sprzedawcę (w terminie, formie i zakresie określonym przez Sprzedawcę).

12.11 Kupujący zobowiązuje  się  do  natychmiastowego zawiadomienia Sprzedawcy w  formie  pisemnej lub elektronicznej za potwierdzeniem odbioru o:

a) zmianie nazwy lub adresu siedziby,

b) wszczęciu przeciwko stronie postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego, a także o przyczynach uzasadniających wszczęcie takiego postępowania,

c) zmianie osób upoważnionych do odbioru towaru oraz faktur VAT (zmiana ta nie stanowi zmiany umowy i może być wykonana e-mailem, za potwierdzeniem odbioru),

d) zmianie osób uprawnionych do składania zamówień (zmiana ta nie stanowi zmiany umowy i może być wykonana e-mailem, za potwierdzeniem odbioru).

W  przypadku nie zawiadomienia Sprzedawcy o zmianie, Kupujący zobowiązany jest do pokrycia Sprzedawcy wszystkich kosztów wynikłych z posiadania przez Sprzedawcę nieaktualnych  informacji. Jednocześnie przyjmuje się, że brak informacji o zmianach może powodować wydanie towaru osobie nieuprawnionej, w takim przypadku przyjmuje się, że towar został odebrany przez osobę działającą w imieniu Kupującego.

12.12 Nie skorzystanie przez Sprzedawcę z jakiegokolwiek prawa wynikającego z naruszenia warunków umownych (w tym OWU) przez Kupującego nie może być interpretowane jako zrzeczenie się takiego prawa.

12.13 Postanowienia OWU w żaden sposób nie wyłączają lub nie ograniczają uprawnień i roszczeń Sprzedawcy wobec Kupującego jakie wynikać mogą z przepisów prawa, w szczególności prawa do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.

12.14 Nie dopuszcza się cesji praw wynikających z zawartej umowy na rzecz osób trzecich bez uprzedniej, pisemnej zgody Sprzedawcy, pod rygorem nieważności.

12.15 W przypadku wątpliwości, co do zakresu przedmiotu umowy, sposobu wykonania przedmiotu umowy lub terminu wykonania części albo całości umowy, zakres ten, sposób lub termin określa Sprzedawca.

12.16 Wszelkie zmiany umowy, o ile w umowie nie zastrzeżono inaczej, wymagają formy pisemnej lub elektronicznej, pod rygorem nieważności.

12.17 Postanowienia OWU (w szczególności dotyczące towaru) należy stosować wprost lub odpowiednio w przypadku gdy umowa obejmuje świadczenie przez Sprzedawcę usługi (jeśli taka jest świadczona zgodnie z umową).